היום השלושה עשר, או – שיטוטים ובירה

קמנו בהחלטה ברורה לנוח. כלומר, למעט התוכנית ללכת לטריניטי קולג' ולראות את Book of Kells, (לא להתבלבל עם book of Mormons שהוא משהו אחר לגמרי, עם יותר שירים וכולרה) לעשות סיבוב קניות במדרחוב שריקה מצאה לפני כמה ימים, לחפש מתנות לבני משפחה, ו… טוב, אולי אנחנו לא כל כך טובים ב"לנוח" הזה של כולם.

הגדול קם עם שיעול ותחושה כללית מחורבנת למדי. הקטנה קמה עם המון רצון להשאר במיטה עם הסלולרי ולכן השארנו את שניהם בבית ויצאנו. את הכרטיסים לצפות בספר של קלס הזמנו מראש לשעה ארבע, מה שיצר לנו חלון של כמעט שלוש שעות להתברבר ברחבי דבלין, אותו מיד ניצלנו ללכת למדרחוב של ריקה.

מצאנו כמויות עתק של חנויות תיירים. כמעט כל חנות שנייה הכילה כבשים ירוקות, פותחני בקבוקים של גינס, בובות לפריקונים וחולצות איריות למכביר. ריקה ואני נזקקנו לשלוש חנויות ולשעתיים כדי לקבץ את כל השטויות שאפשר היה למצוא כדי לקנות מתנות כמעט לכל בן משפחה אפשרי. בחנות דיסני (כן, יש גם כזו) פגשנו את עינת (!), שחיפשה משהו לעשות עד הטיסה שלה וסיפרה לנו שיש Forbidden Planet בדבלין! במרחק עשר דקות הליכה! מיד שמנו פעמינו לשם, כמו הגיקים הטובים שאנחנו.

הפורבידן האירי נמצא במרכז רובע עם מסעדות ציוריות, חזיתות בתים ציוריות ומלא תיירים לא ציוריים בעליל, בעיקר כשהם נכנסים לפריים שלי כשאני מנסה לצלם חזית בית ציורית. בחנות עצמה יש בעיקר קומיקס ומרצ'נדייז, ואני חושבת שאהוד התאכזב שאין שם מספיק ספרים. מצד שני, אני חושבת שגם על הסיפרייה הגדולה של אלכסנדריה הוא היה מעיר שאין שם מספיק ספרים, אז…

כשיצאנו מהפורבידן גיליתי שהשעה כבר שתיים וחצי והבטן שלי הודיעה לי שאו שהיא מקבלת אוכל עכשיו או שהיא פוצחת בשביתה. החלטנו לאכול בפאב סמוך ובו מצאתי סוף סוף סטאוט שאינה גינס! כבר היה שווה. גם האוכל היה טעים, והבעיה היחידה היתה שהבירה הגיעה הרבה זמן לפני האוכל, והאוכל שלי הגיע חם מכדי לאכול, כך שהיה פער די גדול ובו היה לי יותר אלכוהול מפחמימות ושומן בגוף.

הלכנו לטריניטי קולג' שמלא בבניינים עתיקים וספרים עתיקים עוד יותר. במרכז הקולג' נמצאת סיפרייה עתיקה ובה הספר של קלס, הברית החדשה שנכתבה ביד ומתוארכת לשנת 800 לספירה, פחות או יותר. הספר יפהפה, כראוי לספרים שנכתבו ביד על ידי נזירים מהמאה התשיעית, והסיפרייה פשוט מהממת. אם רק היו בה פחות אנשים ומדף של מדע בדיוני לגמרי הייתי נשארת בה כמה שעות.

במקום זה יצאנו חזרה למזג האוויר הספוגי של דבלין ושוטטנו לאט לכיוון הבית. נכנסו לחנות שוקולדים מפונפנת, וקיבלנו שירות מזעזע. מי שעמד בקופה עשה כמיטב יכולתו לגרום לנו להרגיש לא רצויים ולא למכור לנו שוקולד. הבעיה היא שהוא עמד ביני לבין השוקולד והקפה שלי, ולכן הוא הפסיד.

חזרנו הביתה, כרסמנו את השוקולד שהיה טעים יותר מהשירות שקיבלנו, ואהוד ואני יצאנו חזרה לגשם כדי להשלים כמה קניות אחרונות. הקניות מאתגרות, כי אנחנו לא רוצים לקנות יותר מדי עבור היומיים שעוד נשארו לנו, ומצד שני לא רוצים שיחסר לנו שום דבר ביומיים האלה. באמצע הדרך הגשם התחזק ואהוד שלף מטרייה. אני החלטתי לבדוק את הפונצ'ו מהניילון שקנינו בבוטס לפני כמה ימים, וגיליתי שהוא אכן פונצ'ו מניילון. התחושה היא כמו להעטף בשקית זבל דקיקה, רק עם חור לנשום דרכו. כשחזרנו לבוטס לסיום הקניות פשוט העפתי את השקית המטופשת הזו לפח, וחסל.

כשחזרנו לחדר גיליתי שהקטנה חיסלה את כל ה m&m שנשארו לה, והגדול עדיין משתעל. הכנתי לשניהם דייסת אינסטנט, ובינתיים אהוד וריקה קראו את הבלוג. אהוד הביע מחאה רשמית על הרשומה בה טענתי שהוא החליף רק חולצה, ורצה לציין שהוא החליף גם מכנסיים. ריקה בינתיים ערכה את כל הבלוג מבחינה לשונית ותוכנית, כך שהגרסה שקיימת עכשיו טובה בהרבה ממה שהיתה קודם. יחי ריקה!

דברים שלמדנו היום:

• קיץ באירלנד הוא דבר הפכפך ומלא בנוזלים.
  • שפעת כנסים יכולה להדביק גם בני נוער.
  • סטאוט שאינה גינס היא דבר טעים!

3 responses to this post.

1. Posted by Daniela Pollak on אוגוסט 24, 2019 at 9:51 am

נגמר?! אני מבקשת מיד לנסוע לאיזשהו מקום ולהמשיך להעלות משם פוסטים לבלוג, התרגלתי לדיווח היומי ממך. לא יודעת מה איתך, אני נהניתי מאוד מהכנס ;).

להגיב

2. Posted by Eran Arbel on אוגוסט 27, 2019 at 2:04 pm

בטח. בספריית אלכסנדריה היו בעיקר מגילות פפירוס. ובכלל, אזור המד"ב ופנטזיה שלהם היה עלוב מאוד.