היום התשעה עשר, או – חלל!

כמובטח, היום היה יום חלל.

הילדים קמו בבוקר עם אפס מצב רוח. עייפים, מטורטרים, יותר מדי מוזיאונים וטיולים ופחות מדי בית וקביעות. הם כן היו חמודים ומלאי רצון לשתף פעולה, אבל הגדול אמר, "אולי אפשר שנישאר ביחד היום?" ולפיכך הם נשארו בבית בזמן שהבנזוג ואני הסתערנו על מוזיאון התעופה והחלל, שאמנם אין בו מעבורת חלל, אבל יש בו המון דברים חלליים אחרים.

התחלנו במנת אספרסו מרובעת בסטארבאקס, ואף אחד לא אמר לי "זה המון קפאין" או "את לא תצליחי לישון בלילה" כמו בארץ, כשבחורה מבקשת שלושה אספרסואים בקפה שלה. נקודה לטובת סטארבאקס. הקפה אפילו היה סביל!

הגענו ברכבת לתחנה אחרת מהרגילה, והתברברנו קצת בדרך, אבל הצלחנו למצוא את המוזיאון. בדרך דיברנו על המוזיאונים שראינו. הסכמנו שאכן אין מספיק מידע על מוצגים, ושחלקם היו מאורגנים בצורה לא ברורה. ביחד, הנמכנו ציפיות לקראת המוזיאון הקרוב. מקסימום נסיים את המוזיאון בחצי שעה ונצא לאכול משהו במקום.

<הפסקה לצורך העלאת המתח>

<עדיין הפסקה>

המוזיאון הזה אדירררררררר!!!11

בכניסה יש את הפרידום 7, את ג'מיני 4, את מודול הנחיתה על הירח, דגם של וייקינג, וטיל בליסטי. על התקרה תלויה הרוח של סנט לואיס, דגם של ספוטניק, ו Spaceship one, והכל מלווה בהמון שלטים מאירי עיניים, עם ציטוטים מרוממי רוח, מידע, תמונות, ומגניביות אדירה.

המוזיאון הזה הוא הראשון מבין המוזיאונים שביקרנו שיש בהם זרימה הגיונית בין המוצגים, שיש מספיק מידע כדי לדעת על מה מסתכלים, שהסידור בין החללים והסידור בתוך החללים הגיוני ומושך את העין, שהמעברים בין תצוגות הגיוניים ומרתקים, וש*לומדים בו*. הוא גם הראשון שמציג את כל החלקים של ההיסטוריה הרלוונטית. טילים באליסטים, וי-2 ותצוגת החלל נמצאים ביחד ומקושרים אחד לשני, כך שאפשר להבין איך דבר אחד הניע את הדברים האחרים.

זה מוזיאון ענק! מגניב! אדיר! מוזיאון חלל כמו שמוזיאון חלל צריך להיות! עם המון דברים מגניבים, כמו אבן ירח לליטוף! ומסך מגע בגובה כמה מטרים כדי שאפשר יהיה להעיף בועיות של פיסות מידע למעלה ולראות איך הן מתחברות. יש בו אפילו חתול! כלומר, תמונה של חתול, בתוך צריף שמראה איך פעם הכינו בלונים פורחים.

יש שם את המטוס המקורי (!!) של האחים רייט, כולל דגם אופניים, אחד האחרונים שלהם ששרד לפני שהם עברו להרוויח כסף מלבנות מטוסים. יש שם את הדגם של האנטרפרייז המקורית (מסוג נושאת המטוסים), ואת הדגם של האנטרפרייז המקורית (מ-TOS), שגרמה לשנינו לזמזם את נעימת הנושא. יש שם נחיר פליטה של סאטורן חמש, מוצמד למראות כך שאפשר לקבל הערכה איך נראים חמישה נחירי פליטה. יש שם דגם של סקיילאב (!!!!), שאפשר לסייר בתוכו ולהבין איך דברים נראו פעם. יש שם שירותים של אסטרונאוטים, באמצע התצוגה, עם שלט שואמר "הרבה ילדים שואלים איך אסטרונאוטים הולכים לשירותים בחלל, כנראה כי מבוגרים מתביישים לשאול." יש שם את חליפות החלל של האנשים הראשונים שנחתו על הירח באפולו 11, ואת החליפות של האנשים האחרונים שנחתו על הירח, באפולו 17. יש שם תערוכות (שנמנענו מהן) של התעופה במלחמות העולם, כולל הסברים על לוחמת אוויר-קרקע. יש שם דגם של אפולו-סויוז, שיתוף הפעולה הראשון בחלל בין אמריקאים לסובייטים. יש שם דגם מערכת השמש על פי מידה יחסית של הפלנטות! יש שם רכבי נחיתה על מאדים! יש שם הכל! חוץ מספייס איקס, משום מה.

בילינו שם יותר משבע שעות, והיינו מבלים יותר אם הגב והרגליים לא היו דורשים את המנוחה שלהם. היה שם כל כך כיף שבמקום לצאת לחפש מזון נורמלי אכלנו צהריים במקדונלדס במתחם. היה כל כך כיף שהבנזוג הצליח לשכנע אותי לנסות סימולטור טיסה, מהסוג שמנענע אותך, הופך אותך, ואחר כך משאיר אותך על הראש. היה כל כך כיף שהתחלנו להחליף מילים אקראיות במשפט ב"חלל", כמו למשל, "רוצה לאכול חלל?" או "תסתכל! יש חלל מאחוריך!"

אני ממש שמחה שקודם הלכנו למוזיאון שבשדה התעופה ואחר כך באנו לכאן, כי כל דבר יהיה מאכזב אחרי המוזיאון הזה.

ולפיכך אאחל לכל הקוראות והקוראים חלל שמח! ואלך לאכול משהו.

3 responses to this post.

1. איך קיוויתי שתאהבו! המוזיאון הזה היה מההרפתקאות שזכורות לי עד היום מהטיול הגדול שלנו לשם ב1986 (אני הייתי בן 13). התחלנו את הבוקר עם שלושה סרטי איימקס, אבא שלי פרש לנוח על הדשא עם סחרחורת ומיגרנה, ואני לקחתי ביד את אחותי (8) לטייל במוזיאון הזה ונהניתי מכל דקה! טוב לדעת שממשיכים לתחזק ולעדכן אותו.

אם נשאר לכם זמן, גם המוזיאון לאומנות מודרנית של הסמית'סוניאן זכור לי כמגניב, אפילו לגיקים שמעדיפים דברים פחות אבסטרקטיים…

להגיב

2. נהדר. המוזיאון הזה היה אחת המטרות החשובות שלי בוושינגטון. ביליתי כמעט יומיים בין שני החלקים שלו (גם זה המאכזב קצת).
    או, נזכרתי! אם אתם עדיין בוושינגטון כשאתם קוראים את זה, לכן למוזיאון הריגול!