היום האחד עשר, או – כל כנס מתחיל באותה צורה

הצלחנו לחזור לישון לשעתיים, יבורך הרגל השנ"צ, אבל בשבע היינו חייבים לקום ולהתארגן לקראת יום עמוס: ליקוי-קון עומד להתחיל!

הגדול ואני התכוונו להצטרף לטיול אופניים שאורגן ע"י פאמלה גיי, אסטרונומית מגניבה ורוכבת אופניים מנוסה.

יצאנו ברגל לפארק במרחק חצי שעה הליכה מהמלון, ועצרנו בדרך לארוחת בוקר במקום מקסים וביתי שהומלץ ע"י גוגל מפות. מסתבר שבארה"ב, ארץ הדירוגים הבלתי נגמרים, אפילו השירות הזה הופך לאמין.

המקום מנוהל ע"י בני זוג שאוספים ספלים מכל העולם ומברכים את כל המגיעים בחיוך גדול ו"האלו!" ידידותי להפליא. המטבח ממוקם במרכז המסעדה, ואפשר לצפות עליו מכל כיוון ולראות אותם מכינים את טוסט הבננה וחמאת הבוטנים שהזמנת.

מארוחת הבוקר המשכנו לפארק לטיול האופניים. להלן כמה עובדות בנוגע לטיולי אופניים:

1. אם לא רכבתם מעל שלושה חודשים, ולא עשיתם כושר בכלל, אולי אל תצאו לרכיבה של שעה בשטח הררי.
  2. אם החלטתם לצאת לרכיבה בשטח הררי, אולי כדאי שתעשו את זה ביום שבו בעשר בבוקר הטמפרטורה היא מתחת לשלושים מעלות צלזיוס.
  3. אם החלטתם לצאת לרכיבה בשטח הררי ביום שבו הטמפרטורה היא שלושים מעלות צלזיוס בעשר בבוקר, אולי כדאי לא לעשות את זה כשמובילת הקבוצה היא רוכבת מקצועית שהקצב האיטי שלה גורם לכם להזיע…

אבל היה ממש כיף, באמת. אני מאד אוהבת לרכוב, ומאד אוהבת לרכוב עם הגדול שבכושר טוב בהרבה ומחייך כל הזמן. הוא היה מקסים והשתדל להשאר בקצב שלי ולדבר איתי תוך כדי רכיבה. כמו, היו דינוזאורים!

בדרך חזרה למלון אספנו איתנו שני "טרמפיסטים" משתתף בכנס וקלואי, ביתו של פרייזר קיין, המנחה השותף של Astronomy Cast לצידה של פאמלה. ניסיתי למצוא נושא לשיחה עבור הגדול, כדי שירגיש חלק מהדיון, וברגע שקלואי אמרה שהיא אוהבת משחקי מחשב, זרקתי אליה את הגדול להמשך השיחה. היה חמוד לשמוע אותו מתנסח באנגלית, משתדל לשמור על הנימה הקלילה שלו תוך כדי חיפוש המונחים הנכונים. האנגלית שלו מעולה, והוא מצליח להשמע טבעי לגמרי בשפה השנייה שלו. זה מגניב לאללה.

כשחזרנו למלון גילינו שחלק ממשתתפי מסע האופניים כבר שם, ושהכנס התחיל בצורה הרגילה בהם כנסים מתחילים: עם בעיות. מסתבר שאפילו בכנס אסטרונומיה מעבר לאוקיינוס יש בתי דפוס שלא עושים למינציה כצו שצריך, ועדיין נדרשים מתנדבים שיחתכו תגים ויתאימו אותם לשמרתג שלהם.

הבנזוג ואני, בהיותנו שועלי כנסים מרובי צלקות, מיד התנדבנו לעזור ובילינו שעה משעשעת למדי בחיתוך, סידור ומיון תגים. ממש כמו בארץ.

בצהריים קבוצת חיתוך, מיון וסידור התגים החליטה לצאת לצהריים. הקבוצה כללה את ננסי, המפיקה של astronomy cast ובעלה פול, ושני הילדים של פרייזר, קלואי ולוגן. הפעם הוחלט על מקום המבורגרים במורד הרחוב. השתרכנו כולנו למסעדה ותוך כדי כך דיברנו על מליון נושאים, רובם לא קשורים לאסטרונומיה! טיהי!

הייתי צריכה לתחקר את המלצרית לעומק כדי להבין כמה זה המבורגר של חצי ליברה. או פיט. או פאטום. מי יודע איך לעזאזל הם מודדים דברים במדינה הזו??? לפחות ההמבורגר היה טעים, והקולה הגיעה עם הריפיל המתחייב. יאי אמריקה!

בדרך חזרה התברר לי שאנחנו והחברים החדשים שלנו חולקים חיבה לסטארטרק, ודיברנו על ההבדלים בין הסרטים הישנים לחדשים. יאי גיקים!

חזרנו למלון להתקלח, ושוב ירדנו למטה להרשם באופן רשמי, ולקבל את התגים שעמלנו עליהם. קניתי גם ארבע חולצות לארבעתינו, שהיו יקרות, אבל לא יקרות כמו חולצות וורלדקון.

הצלחנו לא להרדם לשנ"צ. הילדים נשארו מחוברים למסכים בחדר, והבנזוג ואני עלינו לקבלת הפנים הרשמית. קוד הלבוש הוכרז בתור "מה שבא לכם", ולכן החלטתי ללכת עם חולצה גיקית, חצאית וסנדלי שורש. כל הנשים האחרות הגיעו בבגדים מדהימים ונעלי עקב. אני באמת צריכה לפענח את השפה שהאמריקאים מדברים. זה כאילו יש רובד שלם של מידע שאני מאבדת, אפילו שאני משתמשת באותן מילים. זה מדהים ומתסכל בעת ובעונה אחת.

מריאן קול הופיעה עם שני שירים, טיזר לקראת ההופעה שלה מחר, וקיבלה מכולנו מחיאות כפיים ושריקות. היא נפלאה ומצחיקה, ומבצעת שירים עם מכונת כתיבה. באמת.

דיברנו, פגשתי נשים חדשות ושוחחנו על גידול ילדים, טוסטרים ותארים מתקדמים. אפילו קיבלתי רעיון לסיפור! כלומר, למשהו שאני אולי אוכל לשלב איפושהו בסיפור. נראה.

לקראת עשר הלכנו להשכיב את הילדים לישון, וחזרנו למסיבה פרטית בחדר של ננסי ופול. הם הזמינו את יואב (ואותי דרכו) לשתות כמה בירות מקומיות מהאיזור בו הם גרים.

אם תהיתם על מה אסטרונומים שיכורים מתווכחים, ובכן, הם מתווכחים על פרדוקס פרמי. עם טיעונים משעשעים מאד לשני הצדדים, והמון מספרים שנזרקים לאוויר. היה מצחיק וטעים, ובחצות החלטנו שבטוח הבסנו את הג'טלג והלכנו לישוןןןןן!

עד שש וחצי. מרררף.

One response to this post.

1. אוקי, עכשיו אני כבר בטוח שהטיול הזה הוא אחד הטובים בעולם. איזה כיף לכם ולילדים שהסתדר לכם כזה מבצע מורכב בצורה כל כך מוצלחת!