אמצע הסיפור

במסגרת שלושת שרשורי הכתיבה, הנושא האחרון שנבחר היה "אמצע הסיפור".

היה לנו רעיון, כתבנו סצינה, הצלחנו לא להתפתות לפרויקט שבמגרה, ואז…

ואז מגיע החלק הקשה באמת: האמצע. האמצע הוא השלב בו אנחנו רחוקים מהחוף הכיפי של התחלת הסיפור בו הכל מלהיב ונפלא ונוצץ, אבל עדיין לא רואים את הצד השני, בו הקונפליקטים עומדים להפתר והסוף מתקרב. אנחנו באמצע האיום והנורא הידוע בכינויו "בא לי למות, למה התחלתי לכתוב? אני שונאת את הכל".

זה שלב נורא. זה השלב שבו אני בוכה לבנזוג שאני לא יודעת לכתוב, לחברים שהסיפור שלי משעמם, שזה הדבר הנורא ביותר שכתבתי אי פעם, ושנמאס לי וזהו.

השלב הזה קורה כמעט לכל כותב/ת שאני מכירה, בלי הבדלי דת, גזע, מין או ז'אנר. הוא נובע מהשילוב בין המרחק מההתחלה והסוף של הסיפור לבין העובדה שעוד אי אפשר לשחרר אותו ולעבור לסיפור הבא כי אנחנו עמוק בתוך הסיפור הנוכחי. זה לא כיף, נו.

אז מה עושים?

קודם כל, נותנים לגיטימציה לאיכסה. זה קורה לכולם, אין מה להתרגש מזה. להפך, אם אתם מרגישים רע, זה אומר שאתם כותבים אמיתיים.

דבר שני, משחררים קיטור. לטוויטר, לחברים, לקבוצת כתיבה, לאנשים אקראיים. באמת. פעם המתדלק שאל אותי מה קרה ואמרתי לו שאני תקועה בסיפור.(מאז הפסיקו לשאול אותי מה שלומי בתחנת הדלק הזו, כך שווין-ווין!).

דבר שלישי, מבטיחים לעצמנו צ'ופר. פרק בסדרה, ספר שרצינו לקרוא, אפילו הפרויקט במגירה יכול להיות צ'ופר. "תסיימי את הסצינה הזו ותוכלי לעבור לפרויקט הבא!" (על כל סצינה מחדש, כן? לא מקבלים את הצ'ופר הספציפי הזה).

והכי חשוב: מתחייבים למשהו קבוע. למשל, 1,000 מילה ביום. סצינה ביום. חצי פרק ביום. לא משנה. קו קבוע שחייבים להגיע אליו. אם עושים את זה קורים שני דברים: 1. הסיפור מתקדם, ו-2. הסיפור מתקדם.

הסעיף הראשון אומר שהסיפור מתקדם למרות הבאסה שלנו, וזה עוזר לתחושת ההישגיות. הסעיף השני אומר שמתקרבים לסוף הסיפור, אלף מילה / סצינה / חצי פרק ביום. עם הזמן כתיבה עפ"י יעדים מדידים הופכת להרגל, והתחושה המבאסת נחלשת בזכות ההישגיות וההתקרבות לסוף.

ואז! מקבלים צ'ופרים וגם הסיפור נגמר! וואהו!

(עד הסיפור הבא, שאז הכל מתחיל מחדש).

(רואים שאני תקועה באמצע סיפור?)

נו, שבו לכתוב!

להשאיר תגובה

