מתנת יום הולדת, או – איך חירבתי לבן הזוג שלי את העבודה שלו

לבנזוג יש יומולדת. כלומר, עוד לא היה, אבל יהיה עוד חודש בערך. אני מאד מסמפטת את בן הזוג שלי, ולכן מאד רוצה להכין לו מתנת יום הולדת שווה במיוחד. לא רק זה, הוא גם ארגן לי את מנת יום ההולדת המושלמת לגיל 35 – תסכית עם כל החברים שלנו שמבוסס על כל הסיפורים שלי.

אז חשבתי וחשבתי, וחשבתי עוד קצת, ולפני שבוע וקצת עלתה בי המחשבה המעולה – אני אקח אותו לטיול בהפתעה! חופשה רומנטית זה בדיוק מה שאנחנו צריכים. ולא סתם, אלא לאמסטרדם! כי אף פעם לא היינו כאן, וכי השמועות טוענות שזו אחלה עיר.

השיחה הראשונה היתה לאמא שלי, כדי לוודא שהיא מוכנה לשמור על הילדים במשך שבוע. חופשה רומנטית עם ילדים זה קצת מסובך. השיחה השניה היתה גם לאמא שלי כדי לשאול אם הם מוכנים לעזור עם העלות של הטיול, כי לבד זה לא כל כך יעבוד לנו. השיחה השלישית היתה גם לאמא שלי, כי השיחה השניה התנתקה באמצע.

כשהגעתי לעבודה וידאתי שאני יכולה להעדר שבוע, ומיד יצאתי לצוד תאריכים מתאימים. הם לא רק היו צריכים להתאים מבחינת מחיר הטיסה אלא בעיקר מבחינת השהות של הורי בארץ. כי זאת יש לדעת, שני ההורים שלי נוטים לצאת לנדידה אחת למספר חודשים, כשהאקלים הישראלי עולה על גדותיו. התאריך היחיד שהתאים היה שבוע אחרי שחשבתי על הרעיון. כלומר – התראה של שבוע.

כדי לוודא שהוא לא יארגן ושם ישיבה חשובה לתאריכי הנסיעה  הודעתי לבנזוג שאנחנו נוסעים לצימר ברמת הגולן שגיסתי עזרה לי לארגן. היא במקור מהגולן, וזה נשמע אמין יחסית. התגובה הראשונה שלו היתה "התאריך לא מתאים. את יכולה להזיז?" וכשאמרתי שלא, הוא שאל אם לפחות יש שם וויפי. כי זה מה שחשוב בחופשה – וויפי.

מכיוון שאני אדם אכזרי אמרתי לו שאין וויפי, שכל השבוע נהיה בצימר, ושאי אפשר להזיז את התאריכים. לפחות הדבר האחרון היה נכון…

את כל התכנון עשיתי לבד. הזמנת הטיסות, בחירת הדירה (שוב מצאתי דירה עם airbnb, שהם כנראה המקום הכי שווה באינטרנט). אפילו את התחקיר על העיר. מכיוון שאני לא אוהבת לעשות תחקירים על ערים עיקר התחקיר התמצה בלגלות שלא מומלץ לרכוב על אופניים אם לא יודעים לרכוב על אופניים ושלא כדאי לקנות סמים ברחוב. שתי עצות שטובות לכל עיר, אבל מכיוון שאין הרבה מפני מה להזהיר באמסטרדם, זה מה שחוזר על עצמו בכל אתר תיירות.

וזהו. עכשיו נותר רק להמתין לטיסה ולהתחמק מכל שאלה לגבי היעד שלנו.

הדבר הכי קשה בשמונת הימים עד הטיסה היה להסתיר את האמת מבן הזוג. אנחנו לא נוטים לשקר אחד לשני. לא בגלל היושרה הפנימית שלנו אלא פשוט כי החיים שלנו משעממים מכדי שנסתיר דברים. להגיד לו שאנחנו נוסעים לגולן לשבוע היה גרוע מספיק. להתחיל להמציא פרטים היה כמעט בלתי אפשרי. לשמחתי המשפחה שלי אכזרית כמעט כמוני, והם התגייסו בשמחה לעזור עם ההטעיה.

בשבת התארחנו אצל ההורים שלי לארוחה, וכולם עשו כמיטב יכולתם להציק לבנזוג המסכן. גיסתי הסבירה בפירוט על המקום אליו ניסע והדגישה שהיא זו שסידרה הכל. אמא שלי שאלה לאן אנחנו נוסעים ואחותי מיד אמרה לה בטון ה"אמא!" שלה שאנחנו נוסעים לגולן, ושהיא לא זוכרת דברים. התגובה של אמא שלי היתה להציע שנעזור להעביר חלק מהדירה של אחי וגיסתי, כי בדיוק באותו שבוע הם תכננו לעבור חזרה לגולן. אחי שיחק את התפקיד שלו בצורה מושלמת כשהוא אמר לאמא שלי שזה רעיון גרוע ושהם יסתדרו מצוין לבד, גיסתי אמרה שזה דוקא יכול לעזור ואולי באמת נעזור קצת, ואמא שלי הציעה את הגיטרות שיש להם במחסן ושאין איך להעביר אותן צפונה.

והבנזוג האומלל שלי ישב בפינה ונעץ מבטים מזרי אימה בכולם, ובעיקר בי כשאמרתי שזה שזה רעיון מעולה, ונשמח לעזור לאחי לעבור דירה בשבוע שבו אנחנו בחופש.

יום ראשון ושני עברו ללא תקלות, אולם ביום שלישי מישהו נתקע בבנזוג והרכב שלנו התעקם. הוא לקח אותו למוסך, חזר הביתה והודיע לי שאנחנו חייבים להגיע למוסך ברביעי בבוקר כדי להשוות מחירים ולקרוא לשמאי, ואלוהים יודע מה עוד. כאן הייתי חייבת לעצור, להסתכל לו בעיניים ולהגיד "חמוד שלי, אנחנו לא נוסעים לרמת הגולן. אנחנו טסים לאמסטרדם. הלילה."

אני מכירה אותו כבר עשרים שנה, ולכן יודעת שהמחשבה הראשונה שלו היתה "מטורפת! יש לי עבודה! אנחנו לא יכולים להרשות את זה לעצמנו! מטורפת! מה חו"ל עכשיו, עוד לא יצאנו מהבוץ של החו"ל הקודם! מטורפת! את לא יכולה לקבל החלטות שמשפיעות על החיים שלי בלי להתייעץ איתי! מטורפת!!"

המחשבה השניה שלו היתה "אומג! המטורפת לוקחת אותי לאמסטרדם! ווווויייי!"

(יש סיכוי שהמחשבה השניה היתה פחות מקפצת ויותר מיושבת בדעתה, אבל ככה היא נשמעה בראש שלי).

לקחנו את הילדים להורים שלי, נפרדנו יפה, חזרנו הביתה, ארזנו, ובשלוש לפנות בוקר יצאנו לשדה התעופה לעמוד בתורים, לשתות קפה גרוע ולטוס עם אל על לעיר שכולם נוסעים אליה בשביל הסמים והזונות החוקיים והחוקיות, ורק אנחנו נוסעים אליה בשביל הארכיטקטורה.

4 responses to this post.