#j14

תסתכלו רגע בתמונה הזו:

עכשיו תגידו לי –

כמה זה צריך לעלות?

לא כמה זה עולה, כמה זה *צריך* לעלות?

"מוצרי היוקרה" כאן הם שני ממרחים של אוליביה ורביולי. אה, וקורנפלקס של קלוגס כי הוא טעים יותר.

הקניה הזו לא כוללת עדיין את הירקות והפירות, והיא אמורה לכלכל את המשפחה שלי במשך שבוע.

אז תגידו לי – כמה אמורה לעלות קניה כזו?

כי העגלה שאתם רואים מולכם עולה 500 ש"ח, והיא לא כוללת בשר, ירקות או יהלומים.

אז תפסיקו להגיד לי שאני לא מקצצת איפה שצריך, או שאני מוציאה יותר מדי כסף על חתונות. גם אילו הייתי קונה בכיכר המדינה זה לא היה צריך לעלות כל כך הרבה. כאשר קניה משפחתית לשבוע עולה ככה, איך לעזאזל אני אמורה לרצות להשאר כאן?

53 responses to this post.

  1. איך הצלחת להגיע עם העגלה הזאת ל 500 שקל? ספרו לך אותה פעמיים?
    ב 500 שקל אפשר לעשות קניה שבועית מאוד יפה, כולל בשר, ירקות ועם קצת מאמץ גם חיתולים וסימילאק.
    אני מבינה את מה שאת מנסה להגיד אבל נראה לי שזו דוגמא קצת לא טובה.

    להגיב

  2. Posted by יעל on מאי 19, 2012 at 9:09 pm

    צר לי. אני בדרך כלל מסכימה עם פוסטים כאלה, אבל יש כאן קאטצ'. יש כאן לא אחד ולא שני מוצרי יוקרה.
    רק בשביל האתגר, ניתחתי את תכולת העגלה.
    אני רואה שני רטבים של אוליביה (באיזור ה20 שקל לאחד), קלוגס (מה, 30 שקל?), עוד דגני בוקר בצד שמאל (honey nuts לפי הדבורה, נניח עוד 30 שקל) שני דברים שכתוב עליהם קמח מלא (אני אניח שאלה פיתות? אין מצב שכל אחת עלתה לך פחות מ15), המוצרים של פסטה נונה (אלה לא מוצרי יסוד בשום צורה שמסתכלים על זה, ואני רואה כאן 3, נניח 30 שח לאחד), שלוש חבילות פסטה אורגנית של 'השדה' (לא יודעת כמה עולות, אבל זה לא מוצרי יסוד, כי זה אורגני ומלא ויקר, ואני אשים על כל אחת תג מחיר של 15), למטה יש גבינה בולגרית של גד (איזור ה20 שקל) ובצד ימין מאחורה משהו שגם נראה כמו חבילת גבינה של גד (בצבע כחול) אבל אני לא רואה מה זה אז נניח 30 שקל. מתחבא פה גם שניצל תירס (40 שקל, זה לא בדיוק מוצר יוקרה אבל יש חלופות זולות יותר).
    מוצרי היוקרה האלה נתנו לך בערך 350 שקל. עכשיו למלא את שאר הדברים ל150 שקל זה יחסית פשוט: שני סוכר חום ארוז זה 30, מרכך כביסה עוד 40, ניירות אפיה ועגבניות ביחד בערך 10, כל הקטניות שם בערך עוד 30, שתי גבינות עוד 10, שלושה ליטר חלב נניח 30. ט-דה.

    אני לא אומרת שאסור לקנות רביולי, או פסטה מלאה אורגנית, או גבינות של גד. אבל אלה לא מוצרי יסוד. אם את רוצה לקנות אורגני (ובריא ומלא), שיהיה לך לבריאות, אבל זה מוצר יוקרה, והמחיר בהתאם.
    אם את רוצה אוכל מוכן (שניצל תירס, המוצרים של פסטה נונה), זה מוצר נוחות והמחיר בהתאם.

    יש אלטרנטיבות לדברים האלה. את יכולה להכין אוכל עם קמח מלא (ואפילו לאפות איתו!), את יכולה לקנות פסטה מלאה אבל לא אורגנית בחצי מהמחיר של 'השדה', את יכולה לקנות גבינות במשקל וחלב בשקית (פערי תיווך מדהימים) ובמקום שניצל תירס- וואלה, בטוח יש משהו שעולה פחות מאוכל קפוא, ומהיר באותה מידה (קוסקוס משקית, חביתה, להכין לביבות תירס מראש ולהקפיא). אפשר למצוא אלטרנטיבות למוצרי היוקרה שקנית שהיו מורידות לך לפחות 150 שקל מהעגלה- מספיק בשביל בשר וירקות, בכיף (תלוי מה את קונה ואיפה, אבל בהערכה גסה זה אמור להספיק).

    להגיב

    • Posted by אלודאה on מאי 19, 2012 at 9:24 pm

      הי יעל,

      אני לא בטוחה שאנחנו מכירות (בניגוד ליעל שמעליך), ולכן קשה לי לייחס את האינטונציה הנכונה לדבריך.

      רק ליתר בטחון, למקרה שזה לא ברור – ההבדל בין המוצרים על המדף הוא פחות מחצי שקל. גם אילו הייתי קונה גבינות של "תנובה" המחיר היה נשאר דומה. גם אילו הייתי קונה פסטה מקמח מלא של אוסם המחיר הזה נשאר דומה. אני יודעת את זה כי כבר עשיתי את המשחקים האלה בעבר.

      ושימי לב שהשאלה שלי לא היתה "האם אתם יכולים למצוא את אותם המוצרים בשלושים אגורות פחות". השאלה שלי היא מאד פשוטה – כמה קניה משפחתית לשבוע *אמורה לעלות* כשהעגלה נראית ככה?

      להגיב

      • Posted by יעל on מאי 19, 2012 at 10:04 pm

        סליחה- קשה להעביר אינטונציה בכתב. אני לא מנסה לתקוף- אלה סוג החישובים שעשיתי די הרבה כשהחלטתי לעבור לתקציב מאוזן, ואני רואה דברים שבעבר הסתכלתי עליהם בתור מוצר בסיס אבל הם לא, וכשהורדתי אותם מהעגלה (או מצאתי רעיונות אחרים שממלאים את אותו הצורך אבל לא עולים כל כך הרבה) פתאום הצלחתי לעשות קניה שבועית בהרבה פחות כסף.
        לא התכוונתי למצוא אלטרנטיבות של 30 אגורות פחות. התכוונתי למצוא אלטרנטיבות שונות מהותית. רביולי עולה 30 שקל לחבילה- פסטה רגילה תעלה לך 6 שקל לחבילה. שניצל תירס עולה 40 שקל לחבילה- להכין לביבות תירס ולהקפיא יעלה לך חצי מזה.
        אני לא אומרת ש'גד זה יקר'- אני אומרת שגבינות קשות מהסוג הזה הן מוצר יוקרה (ואם כבר קונים, אז לקנות אותן לפי משקל, אבל זה כבר הכסף הקטן).

        ברור לי שכל אחד עושה את השיקולים וסדרי העדיפויות שלו- מבחינת נוחות, מחיר, בריאות, טעם. ואלה שיקולים לגמרי לגיטימיים- אני קונה מוצרי נוחות בעצמי, כי לפעמים אין לי זמן לחפש ולהכין אלטרנטיבה- או כי בדיוק ראיתי מתכון מגניב שדורש מוצרים יקרים.
        fair enough.
        אני מסכימה שעלות המחיה בישראל היא באמת לא פרופרוציונלית, אבל תכולת העגלה הספציפית הזאת לא מייצגת את זה. זה יקר, כי יש כאן מוצרים שמותר להם להיות יקרים כי הם מוצרי נוחות\יוקרה. זה כמו להזמין סטייק (אורגני!) ולהגיד- אוי לא, הוא נורא יקר.
        זאת הבחירה שלך, יחד עם המשפחה שלך.

        להגיב

        • Posted by אלודאה on מאי 19, 2012 at 10:12 pm

          אז אם אנחנו בקטע של חברות נחמדות (שזה מגניב ואני מעדיפה את הקטע הזה) –
          המעיים שלי לא מסתדרים עם קמח לבן, אז חייבים לקנות קמח מלא או שלא יהיה לי מה לאכול (שהאמת היא שזה פתרון די יעיל…).
          האורגנים בעגלה היו במבצע שהוזיל אותם מתחת לעלות של הפסטות הרגילות ולכן נבחרו.
          כך גם הגבינות של גד, ומאותה סיבה ניקנו (לרוב לא קונה גבינות קשות בכלל).
          שניצל תירס – תמיד צריך להיות משהו קפוא מוכן במקרר בשביל הפעם הזו שאני מאחרת והבנזוג צריך להכין משהו מהיר לילדים. יכולות הבישול שלי מוגבלות, וזה משהו שהם מאד אוהבים לאכול. יש כאן רק חבילה אחת של שניצל תירס, ד"א, ושל מוצר הבית של הסופר שבו עשיתי קניות.
          הורוד מימין זה לא מרכך כביסה זה סבון רחצה, באריזה משפחתית זולה (שקל וקצת פחות לליטר יחסית לאריזות הקטנות). אנחנו לא משתמשים במרכך כי זה לא חיוני ויקר מדי.
          הרביולי, הקלוגס והאוליביה – מראש אמרתי שזה נכנס לקטגורית "משהו יקר".

          כן, אפשר לאפות הכל, אפשר לבשל יותר בבית, אפשר לנסוע לסופר בבני ברק ולקנות במחירים נמוכים יותר. ונכון שקמח מלא עולה יותר, ונכון שהוא לא מסובסד. הכל נכון. זה עדיין לא משנה את העובדה שעגלה יחסית לא-מלאה לא אמורה לעלות פאקינג 500 ש"ח.
          (אנחנו חברות עכשיו, אז אני מרשה לעצמי לקלל).

          להגיב

  3. אני חייב לא להסכים איתך.
    אני קונה במכולת שכונתית ולא בסופר.
    למה? משתי סיבות, הראשונה – המחיר. כן, הרוסי הנחמד מתחת לבית שלי ברוב המקרים מוכר בהרבה פחות מהסופר הגדול שנדרשת לי הליכה משמעותית אליו, ובנוסף אני תמיד יכול לבקש ממנו שיזמין יותר ממוצר שאני אוהב.
    השנייה – כי הבעלים של המכולת הקטנה הזאת הוא שכן שלי. טוב, כנראה שהוא לא באמת גר באותו בניין שלי, אבל הוא לא איזה טייקון שגר באיזה מגדל בצפון תל-אביב או באיזו וילה בקיסריה, ובשבילו, הקנייה שלי משמעותית.

    בנוסף אם מתחשק לי לחסוך, אני יכול לקנות פסטה לא מיוחדת 3 ב-10 ש"ח, את רוטב העגבניות להחליף באחד מאותה חברה אך בקופסת שימורים גדולה (2 ב-12 ש"ח) את החלב בשקית (לא זוכר כמה אבל מחיר זהה בכל מקום בגלל הפיקוח) ועוד לא מעט שינויים.

    אני לא אומר שהמצב בשוק טוב, אני אומר שאת מגזימה.

    להגיב

    • Posted by אלודאה on מאי 19, 2012 at 9:47 pm

      לא "מתחשק" לי שום דבר. מתחשק לי לקנות בצורה שתהיה בריאה לי ולילדי במחיר שלא יהיה שערוריתי.

      להגיב

  4. יש סיכוי שאת סורקת את החשבונית שלך לכאן?
    סתם כדי לוודא?

    להגיב

    • Posted by אלודאה on מאי 20, 2012 at 12:52 am

      לוודא ש…?

      להגיב

      • את עלות המוצרים שיש בתמונה לפי החשבונית של המקום הזה. כי אם במקום בו עשית קניות לוקחים הרבה יותר ממקומות אחרים, יש מה לעשות בנידון.

        להגיב

        • Posted by אלודאה on מאי 21, 2012 at 2:57 pm

          מחירי רוב הדברים נמוכים יותר במקום הזה יחסית למקומות אחרים באיזורי. הייתי יכולה בקלות לעבור את ה-550 ש"ח במקום אחר.

          להגיב

  5. Posted by falcore on מאי 19, 2012 at 10:29 pm

    בתור מי שבמשך שנים אכלה את מבצעי פסטה 3 בעשר, ורוטב עגבניות בקופסת שימורים גדולה וחלב בשקית ואורגני זה יקר – ושילמה על זה בחצי שנה של בחילות היסטריות, ופיתחה רגישות לגלוטן וחומרים משמרים – אני אומרת שהבחירות האלה יותר חכמות. אני אישית עברתי לתזונה של בעיקר ירקות וקטניות, ובלי קמחים בכלל, אז מוצרי הפינוק שלי זה לחם נטול גלוטן (30 שקל ל 4 לחמניות!) ודברים כאלה, אבל היקף הקניות שלי לשבוע עומד על בערך 200 שקל. בשבילי. ואני אוכלת בעיקר ירקות וקטניות. ולא צריכה לדאוג לילדים קטנים שאולי לא כל כך אוהבים עדשים וכוסברה לארוחת צהריים. המחיה בארץ זה טירוף, ואוכל שהוא טיפה יותר איכותי, ובעיקר הרבה יותר בריא – עולה הרבה יותר מדי לצערי הרב.

    להגיב

  6. על מה את מתלוננת? את רופאה שמרוויחה עשרות אלפים בחודש. הרי רק לא מזמן קיבלת העלאה במשכורת של 2 ש"ח לשעה לפחות!
    וחוץ מזה, אם תקני חלב בשקית ולא בקרטון זה יהיה חסכון של 1-2 שקלים לליטר!

    הכמות הזו באמת מספיקה לך לשבוע? עם שני ילדים? את במצב טוב.

    להגיב

    • Posted by אלודאה on מאי 20, 2012 at 12:51 am

      מספיקה לסנדביצ'ים בבוקר ומשהו פשוט בערב.
      לפחות עם ממרח הזיתים הם אוכלים את הסנדביץ'…

      להגיב

  7. לא הגיוני. אבל כמו שאמרו אחרים לפני, זה גם לא מבחר של מוצרים "פושטים" במיוחד. רטבים לספגטי אני מאוד אוהב להכין לבד ולדחוף למקפיא, גם קציצות ושניצלים קל להכין ככה.

    לגבי החנות – אני מוצא ששופרסל רמאים ולוקחים מחירים גבוהים למדי. גבינות ונקניקים לפי משקל עולים חצי. חלב בשקיות כנ"ל וגם מיוצא עם פסטור שאומרים שהוא פחות מזיק לערכים התזונתיים של החלב (לא למדתי את הנושא). גרנולה טעימה קל לקלות לבד בתנור הבייתי וכולי.

    מצד שני ברור לי שלעמוד שעות בשבוע במטבח, במיוחד אחרי מקרה הגב שלך, זה לא לעניין. אז עד שתחלימי יותר צריך פתרונות מוכנים יותר (או לתת לגבר לבשל אם זה הקטע שלו). לזה אין לי כל כך פתרון בשלוף שלא כולל אוכל מוכן מבחוץ, וחבל שביטוח לאומי לא יכיר לך בגב כנכות זמנית.

    אבל רק לענות שוב על שאלתך המקורית – אכן, זה מחיר מופקע.

    להגיב

    • Posted by אלודאה on מאי 20, 2012 at 12:49 am

      תודה שאתה רואה את שני צידי הדף 🙂 .

      להגיב

    • אני דווקא מסתדרת עם שופרסל מצויין, אם עושים את קניות ההשלמה (סבונים, חיתולים, ושאר המצרכים שאינם אוכל) רק במבצעים אז אפשר לצאת משם עם עגלת קניות דיי זולה.

      אפשר בבקשה מתכון לגרנולה בתנור? תמיד תהיתי לגבי זה.

      להגיב

      • לא ארים כרגע טלפון לאימי בשביל זה, אבל בגדול היא היתה לוקחת את אחת מתבניות התנור הרחבות (אלו שמשתמשים בהן לרוב כתחתית לצלי), מערבבת שם שבולת שועל, מיני גרעינים, סוכר חום או דבש, וקולה את זה כ30-40 דקות תוך כדי ערבוב פעם בכמה דקות. יכול להיות שאני שוכח המון פרטים (פעם אחרונה שהיא הכינה גרנולה כזו זה כמעט 30 שנה אחורה), אבל אני בטוח שבאינטרנט יש המון מתכונים חלופיים. הפואנטה שפעם בחודשיים היא הייתה מכינה לי ככה 3-4 צנצנות ואותן הייתי אוכל לארוחות בוקר טעימות.

        להגיב

  8. יקר לך? לכי לשוק, זה בטוח יותר זול.

    להגיב

    • Posted by אלודאה on מאי 20, 2012 at 12:48 am

      וואו! בשוק שלך מוכרים פסטה? ושמנת חמוצה? מדהים!

      הערה כללית למגיבים – אם אנחנו לא מכירים, ולא בזין שלכם להגיב בנימוס, אל תרגישו צורך להגיב.

      להגיב

      • עוד לא הייתי בשוק שבו לא מוכרים פסטה (משקי יוטה ענקיים, לפי משקל ומאד בזול), ואם הייתי קונה שמנות, הייתי מוצא גם. הבעיה שאני לא יודע כמה קרוב לשוק אתם גרים…

        להגיב

        • Posted by אלודאה on מאי 20, 2012 at 12:10 pm

          אז בשוק באיזור מגורי מוכרים אך ורק ירקות ופירות, ורובם באיכות לא-הייתי-נוגעת.

          להגיב

          • בכל השווקים יש המון תבלינים, המון פירות וירקות, המון דגים ובאמת שהמון גבינות ופסטות. אני לא חושבת שזה ספציפית שוק אחד, זה בכל השווקים שהייתי בהם בארץ.

            האמת היא שמה שקנית בהחלט עשוי לעלות 500+, אם את גרה בישוב או קיבוץ והלכת לקנות בצרכניה/מכולת/ ווטאבר שיש שם. במקומות קטנים הדברים עולים בפירוש הרבה יותר.

            להגיב

            • Posted by אלודאה on מאי 21, 2012 at 2:58 pm

              לא בשוק באיזור מגורי. 'צטערת. אילו היה אפשר – הייתי קונה הכל שם.
              לא רק זה, בחנויות התבלינים והדברים המגניבים האחרים שיש קרוב אלי המחירים גבוהים בהרבה.

              להגיב

  9. Posted by רועי on מאי 20, 2012 at 12:41 am

    תפרסמי את החשבונית בבקשה, זה נראה לי סתם דמגוגיה זולה כל הפוסט הזה.

    להגיב

    • Posted by אלודאה on מאי 20, 2012 at 12:46 am

      הי רועי, מה המצב?
      תזכיר לי רגע משהו – אנחנו מכירים? אתה פגשת אותי אי פעם? שלחתי לך מייל עם לינק שאומר "כנסו כנסו"?
      לא נראה לי.
      אז מה גורם לך לחשוב שיש לך את הזכות להגיב בחוצפה כזו בבלוג שלי?

      להגיב

  10. צודקת שזה המקום הפרטי שלך ולא הייתה (לי לפחות) כוונה לכתוב בחוצפה. העניין שאת "תוקפת" את המדינה, וזה מעורר תגובות ריגשיות אצל הקוראים.
    בשוק אפשר למצוא כמעט הכל, חוץ ממוצרי חלב. אני יכול להגיד לך שבבית שלי עושים קניות לזוג ברמי לוי פעם אחת בשבוע ופעם בשבוע בשוק, אנחנו מעולם לא עברנו את ה 500 לשבוע. עם בשר, חומרי ניקוי, ירקות ופירות טריים, יינות, מתוקים ולא מתקמצנים על כלום.

    להגיב

    • Posted by אלודאה on מאי 20, 2012 at 12:13 pm

      תודה על ההתנצלות.
      כשהיינו זוג לא עברנו את ה-200 ש"ח בשבוע, כולל בשר, ירקות, וכו'. גם גרנו אז בחיפה, ואכלנו בשישבת אצל ההורים.
      היום אנחנו עם ילדים, גרים במרכז, ואוכלים אצל ההורים ארוחה אחת בשבוע. העולם השתנה.

      להגיב

  11. Posted by רועי on מאי 20, 2012 at 1:26 pm

    ועדיין, את מסרבת לפרסם את החשבונית, מה שמוכיח שאת שקרנית.
    עכשיו תקראי לי חוצפן עד מחר. אבל את שקרנית בלי בושה.

    להגיב

    • ועדיין, אתה מסרב לדבר כמו בנאדם, מה שמוכיח שאתה חמור. (כן, אותו ההגיון הביא אותי למסקנה המהפכנית הזו).

      אתה חוצפן עד מחר, ואתה חמור חסר בושה.

      להגיב

    • Posted by יעל on מאי 21, 2012 at 3:04 pm

      אתה לא באמת יודע מה זו הוכחה, נכון?
      וגם לא יודע מה זה בקשה מנומסת. למה אתה חושב שמגיע לך יחס כשאתה מתנהג ככה?

      להגיב

  12. Posted by sabrerunner on מאי 20, 2012 at 5:30 pm

    אני מניח שזה יותר מורכב עם ילדים אבל גם אנחנו נתקלים במצב שאנחנו עושים קניות, ואנחנו רק זוג צעיר, לשבוע-שבועיים וזה מגיע לכמעט 300 שקל. כן, אנחנו קונים כמעט כל דבר אפשרי קמח מלא ואנחנו קונים סוכר חום כי חשוב לנו לאכול בריא יותר. וזה כן חשוב יותר מאשר עוד כמה שקלים.
    אנחנו קונים בשופרסל ולרוב בשופרסל ברשת. אז אנחנו משלמים דמי משלוח ומקבלים בתמורה את הזמן שנחסך ואת המערכת שממליצה לנו על דברים בריאים יותר ועל מבצעים. וכמעט כל דבר לא בסיסי אנחנו קונים רק במבצע.

    מה שאני מנסה להגיד הוא שהיינו יכולים לקנות זול יותר אבל אנחנו לרוב מעדיפים בריא יותר. התחלנו ללכת לשוק כדי לקנות בזול. לפעמים אנחנו גם קונים אוכל קצת יותר גרוע בזול בשבילי כי פחות משנה לי הקמח המלא. ואחרי כל זה, זה עדיין יוצא כאלף שקל בחודש.
    מה שאני מקבל מהתמונה הזאת וממה שנכתב הוא שדברים בסיסיים לא צריכים לעלות כל כך הרבה. למה דגני בוקר עולים בממוצע 30 שקל? יש כאלו גם זולים יותר, למה רק הם? למה גבינות עולות כל כך הרבה? למה גבינה קשה עולה כל כך הרבה? למה לחם עולה 15 שקל?
    זה לא באשמתנו, זה לא משהו שהוא בשליטתנו. אין ממש אלטרנטיבות. הסיבה שזה יקר היא כי התאגידים שמוכרים את זה קבעו שזה יקר.

    עוד כמה דעות: http://www.youtube.com/watch?v=QoGQP7VphMo

    להגיב

  13. Posted by falcore on מאי 21, 2012 at 6:09 am

    אני חושבת שכל המגיבים ובעיקר התוקפים מפספסים פה את הנקודה, שהיא – למה אוכל צריך לעלות כל כך יקר? נכון שכדי לחסוך אפשר לנסוע (דלק) לשוק (שאם לא גרים בתל אביב ירושלים או חיפה ואין את השווקים הגדולים והזולים, אין יותר מדי מבחר) ולהשקיע הרבה זמן (שאף פעם אין לא כשעובדים קשה ומגדלים ילדים) בלהכין את כל האופציות הבריאות בבית. למה אי אפשר ללכת לסופר הזול הקרוב (אני לא אומרת ללכת למגה בול) ולקנות אוכל בזול, כמו שהפרסומות לסופר הזול מבטיחות? ואגב, קניה באינטרנט בעיקר מבטיחה חיסכון בזמן, לא בכסף. לפי מה שאני נוכחתי בכל אופן

    להגיב

    • Posted by אלודאה on מאי 21, 2012 at 3:02 pm

      יאי! הבנת את מה שרציתי להגיד!
      (כבר התחלתי לחשוש שאני משתמשת בכתב סתרים כלשהו שמונע מאנשים להבין מה ניסיתי להגיד כאן).

      להגיב

    • Posted by sabrerunner on מאי 21, 2012 at 4:35 pm

      לשם ההבהרה, לקנות באינטרנט זו בחירה. אבל המחירים שם הם כמו בחנות. המלכוד הוא שמשלמים דמי משלוח. ופה צריך להחליט עם זה שווה את זה. לנו, עם ימים ארוכים וכשאנחנו בקושי מוצאים זמן לבלות ביחד, שווה לנו להוציא את העוד 30 שקלים בשביל שזה יגיע עד אלינו.
      אבל זה עדיין דיי יקר. וזה לא קשור לעובדה שאנחנו קונים באינטרנט. אם כבר, זה צריך להיות יותר זול כי לא צריך להעסיק יותר מדי עובדים או תשתית בשביל זה.

      להגיב

      • Posted by יעל on מאי 21, 2012 at 4:54 pm

        הי, אל תשכח שמישהו צריך לעבור ולאסוף את המוצרים מהמדפים, להעביר אותם בקופה הרושמת בדיוק כמו בקניה רגילה, ואז צריך לארוז אותם בארגזים, ואז להעמיס על טנדר ההובלה. אין סיבה שזה יהיה יותר זול. הם משתמשים באותה התשתית, ואם יש הרבה הזמנות, גם צריך להעסיק עובדים נוספים.

        לגבי המשלוח, מעל סכום מסוים בדרך כלל המשלוח חינם, אז לפעמים שווה להוציא עוד קצת על מוצרים שלא מתקלקלים (סבונים, שימורים, קפואים וכו') ולחסוך את הקניה הבאה. (קניות השלמה תמיד אפשר לבצע במכולת).

        יש למשלוח יתרון גדול – אין פיתויים קורצים מהמדפים. הרבה פעמים אני נכנסת לסופר במטרה לקנות שלושה מוצרים ספציפיים, ויוצאת עם עגלה מלאה בכל טוב כי ראיתי על המדף. כשאתה מזמין מהאינטרנט אתה קונה רק מה שאתה צריך, כך שבחשבון הסופי זה יכול להשתלם.

        להגיב

        • Posted by אלודאה on מאי 21, 2012 at 6:17 pm

          אנחנו (תיאורטית) נצמדים רק לרשימת קניות, והיא מורכבת אך ורק מתוכניות הארוחות השבועיות והסבונים / שמפואים שנגמרו.

          מה שמתסכל אותי, ד"א, שזו הוצאה ענקית אפילו שאנחנו לא משתמשים במרכך, אוכלים צהריים מחוץ לבית, צמחונים בפועל חמישה ימים בשבוע וכל מיני דברים אחרים שאמורים להוריד את ההוצאות.

          להגיב

          • Posted by יעל on מאי 21, 2012 at 6:27 pm

            כמובן. הגבתי ספציפית על הטענה שבמשלוח המוצרים אמורים להיות זולים יותר מהמחיר שלהם על המדף.
            הבעיה שלך היא לא ההבדל בין משלוח לקניה ידנית בסופר. הבעיה היא שהמוצרים פשוט יקרים הרבה יותר מדי!

            לגבי מזון טבעוני זה עוד יותר גרוע ממה שאת מתארת. אמנם המזון הטבעוני הבסיסי הוא זול מאוד, בוודאי יחסית לבשר, אבל אם מתחשק לי להתפנק קצת עם מותרות כמו חלב סויה, מעדנים, גבינות סויה וכו' – פתאום המחירים קופצים בצורה מטורפת! קופסת גבינת סויה עולה 20 ש"ח. זה פסיכי וחסר הצדקה. חומרי הגלם הרבה יותר זולים מזה. חלב סויה עולה בסביבות 10 ש"ח לליטר. המחיר שלו ליצרן הוא לא יותר משקל או שניים לליטר, ומזה נשארת לו גם אוקרה שאיתה אפשר להכין עוד דברים.
            הגבינה הצהובה הטבעונית החדשה עולה בסביבות 25 ש"ח ל 200 גרם (הבנתי ש 28 בעדן טבע מרקט). בבודהה בורגר אני קונה חצי קילו ב 35 ש"ח. אני לא חושבת שאריה מהבודהה מפסיד על הגבינה. גם המחיר הזה יקר אבל לא *כזה* יקר.
            את המוצרים האלה אני קונה בעיקר כשהם במבצע. וגם אז זה יקר.

            להגיב

            • Posted by אלודאה on מאי 21, 2012 at 6:40 pm

              המחירים של דברים טבעוניים מזעזעים, אני מסכימה. בפעם האחת והיחידה ששקלתי לקנות אלפרו הזדעזעתי מהמחיר.
              זה כבר מעבר ל"מוצרים מיוחדים", זו סתם פשיטת עור, כי כמו שאמרת, זה לא שחלב סויה אמור לעלות כל כך הרבה, גם אם מכניסים פנימה עלויות חליבת פרות והחזקת רפת של פולי סויה.

              להגיב

  14. Posted by שרק on מאי 21, 2012 at 4:31 pm

    1. לא טרחתי להגיב קודם, אני נוטה להעדיף פשוט לפרסם בפייסבוק, אך הרגשתי צורך עקב הפוסט העוקב וקריאת התגובות.
    2. בבקשה אל תפסיקי לכתוב. טרולים תמיד יש. שיבושם להם. מחקי את תגובותיהם וזהו.
    3. הנקודה היא מאוד פשוטה: אין שום סיבה שזה יעלה כל כך הרבה. גם עם הכמה מוצרים ה"לא בסיסיים", אין שום סיבה שזה יעלה כל כך הרבה. אין שום סיבה שאני יכול להיכנס לסופר ברוב מדינות העולם, כולל מדינות שנחשבו בעבר ליקרות יותר מישראל, ואקנה את אותם מוצרים או מקביליהם בחצי מחיר.
    תגובה ששמעתי הרבה בנושא היא "אבל X עולה אצלם יותר". דבר ראשון, זה לרוב לא מתאזן, ודבר שני, אז מה? למה X עולה אצלם יותר? למה מוצרי המזון האלה עולים אצלם פחות? ובאופן משמעותי כל כך?

    להגיב

    • Posted by אלודאה on מאי 21, 2012 at 7:10 pm

      תודה רבה על התגובה. כקוראת סמויה של בלוגים (אחרים) אני מכירה את התחושה.
      וכן, אתה צודק. תודה גם על זה.

      להגיב

  15. Posted by יעל on מאי 22, 2012 at 4:08 pm

    חייבת לומר שהיום קניתי מלון אחד בודד תמורת 15.30 ש"ח טבין ותקילין.

    להגיב

כתוב תגובה לאלודאה לבטל