אחת לזמן-מה מתפרסמת רשימת "X הספרים שאתם חייבים להכיר" או "הטובים ביותר" או כל שקר אחר שלא-באמת משמעותי אבל מאפשר לחובבי קריאה להתווכח בינהם במשך פתילים ארוכים לגבי יתרונות הגיבורים בפנטסיה אפית א' מול אופרת חלל ב'.
הרשימה האחרונה הורכבה על ידי הרדיו הציבורי האמריקאי. לא טרחתי להצביע, אבל רשימת עשרת הספרים שפורסמה בבלוג הוצאת גרף גרמה לי לחשוב על העדפות הקריאה שלי. אני מאמינה תקיפה באמרה "אמור לי מיהם ידידך ואומר לך מי אתה", ומכיוון שידידו הנאמן ביותר של האדם הוא הספר המונח ליד מיטתו, אני מצרפת את הספרים הנבחרים עם הערות משל עצמי. רק שתדעו עם מי אתם מתעסקים.
חוצמזה, זו סיבה מצוינת לא לרטון על מנכ"ל משרד הבריאות או להתעסק עם הטמטום הממשלתי מול מחאת האוהלים.
1. The Lord Of The Rings Trilogy, by J.R.R. Tolkien
קראתי, ברור שקראתי. אחד הספרים הטובים אי פעם, אם כי לא הכי טוב, ולו בשל השעמומון המתמשך של החצי הראשון של הספר הראשון (עד המועצה של אלרונד).
2. The Hitchhiker's Guide To The Galaxy, by Douglas Adams
קיפוצים קיפוצים וגם בולדוזר צהוב.
3. Ender's Game, by Orson Scott Card
אה… ספר עם רעיון מקורי, המון הטפה, המשכונים מעצבנים וגיבור ראשי לא אמין.
4. The Dune Chronicles, by Frank Herbert
אני אתעלם מה"רשומות". חולית הוא ספר מדהים, ששינה את הדרך שבה חשבתי עד שקראתי אותו.
5. A Song Of Ice And Fire Series, by George R. R. Martin
לא קראתי בשל העקרון שאומר "לא קוראים סדרות עד שהסופר סיים לכתוב אותם". אבל ראיתי את הסרט!
6. 1984, by George Orwell
מעולה, והקטע עם החולדות מצמרר אותי עד היום.
7. Fahrenheit 451, by Ray Bradbury
לדעתי הספר הזה זכה לתהילה לא מוצדקת. הוא מעניין ובעל רעיון חזק, אבל כתוב ממש לא טוב.
8. The Foundation Trilogy, by Isaac Asimov
או. *זה* מספר אחד שלי. אם "חולית" שינה את הדרך בה חשבתי על העולם, זו הסדרה בגללה התחלתי בכלל לקרוא מדע בדיוני, היא שינתה אותי לחלוטין. חוצמזה, סלבור הארדין שולט.
9. Brave New World, by Aldous Huxley
ספר מגניב, רעיון חמוד, וגם – הוספת אלכוהול לביציות מופרות כדי לגדל פועלים חסרי בינה זה משהו שתמיד רציתי לנסות.
10. American Gods, by Neil Gaiman
לא קראתי. יש דבר כזה "יותר מדי גיימנים".
11. The Princess Bride, by William Goldman
תאמינו או לא, הספר יותר טוב מהסרט. המקורי, זה שאין בו את כל קטעי הקישור המשעממים שהוסיפו במהדורה החדשה המעצבנת. מצד שני אני מוכנה לחתום שכל מי שהצביע לספר הזה היה בטוח שהוא מצביע לסרט.
12. The Wheel Of Time Series, by Robert Jordan
לא קראתי, וגאה בזה.
13. Animal Farm, by George Orwell
מעולה במיוחד, ויצא לי לצטט יותר מפעם אחת במהלך שיחה "יש שווים, ויש שווים יותר". כאשר אני מקבלת בתגובה מבט ריקני אני יודעת שאין לי באמת סיבה להמשיך לדבר עם אותו אדם.
14. Neuromancer, by William Gibson
אני יודעת, אני יודעת, אני צריכה לקרוא אותו. הוא על המדף! באמת!
15. Watchmen, by Alan Moore
לא קוראת קומיקס. לא מתוך עקרון – אני פשוט לא מצליחה להבין את הקטע של תמונות וטקסט. ניסיתי, באמת, ואני מאמינה לקני כשהוא אומר שזו יצירה ספרותית מעולה.
16. I, Robot, by Isaac Asimov
קיפוצים! אפילו שזה בסך הכל לא הספר הכי טוב שאסימוב אי פעם כתב.
17. Stranger In A Strange Land, by Robert Heinlein
כן! ספר מצוין! ואני יודעת שחצי מהקוראים הולכים לחבוט בי כי הם חושבים שהוא משעמם. התגובה שלי היא – אתם טפשים.
18. The Kingkiller Chronicles, by Patrick Rothfuss
לא קראתי.
19. Slaughterhouse-Five, by Kurt Vonnegut
אין מספיק סימני קריאה בעולם כדי לתאר כמה אני אוהבת את הספר הזה. אי אפשר שלא לאהוב ספר שמתחיל במשפט האחרון שלו. וגם – וונוגוט שולט.
20. Frankenstein, by Mary Shelley
לא קראתי. אני יודעת. אני לא חובבת אמיתית.
21. Do Androids Dream Of Electric Sheep?, by Philip K. Dick
התשובה היא – "אין לי מושג, ואני לא לגמרי מבינה על מה לעזאזל הספר הזה אפילו שקראתי אותו 4 או 5 פעמים כבר". אבל יש שם תיק שלא עשוי מעור של תינוק, וזה חשוב.
22. The Handmaid's Tale, by Margaret Atwood
לא קראתי. נמצא ברשימה. אטווד עיצבנה אותי.
23. The Dark Tower Series, by Stephen King
לא קראתי, והסיכוי שאקרא נמוך מאד לאור העובדה שמדובר בסדרה אולטרא-ארוכה שמיועדת לחובבי סטיבן קינג.
24. 2001: A Space Odyssey, by Arthur C. Clarke
אחד מהשיעמומונים הבלתי ברורים שיצא לי לקרוא. הסרט היה גרוע ובלתי מובן באותה מידה, והספר היחיד שקראתי שהתעלה עליו מבחינת שעמום וחוסר נהירות הוא 2010 (וגם 2050, שם נשברתי).
25. The Stand, by Stephen King
אוקיי, יש שם מגפת שפעת שמשמידה את כל העולם, וזה אחלה. מצד שני, יש שם המון חזיונות נוצרים וכל מיני מסעות גיבוש לא ברורים, וכמובן – סוף אידיוטי ברמות-על.
26. Snow Crash, by Neal Stephenson
ברשימה! ברשימה!
27. The Martian Chronicles, by Ray Bradbury
ספרים מדהימים, נהדרים, מלאי דמיון ועתירי כתיבה טובה. מתישהו אני גם אקרא אותם (ולא רק את הסיפור הראשון).
28. Cat's Cradle, by Kurt Vonnegut
היה גרפיטי בחצר בית הספר התיכון שלי של קרח 9. עברו עשר שנים (!) עד שגיליתי שיש להקה כזו, ושהגרפיטי לא רוסס על ידי חובב נלהב. כן, אני עד כדי כך גיקית.
29. The Sandman Series, by Neil Gaiman
ראה הערת The Watchmen.
30. A Clockwork Orange, by Anthony Burgess
לא קראתי. ראיתי את הסרט. זה תירוץ אידיוטי, אני יודעת. מצד שני – אני לא מסוגלת לקרוא משהו עד כדי כך אכזרי. לכתוב כן.
31. Starship Troopers, by Robert Heinlein
ספר מגניב! יש להם חליפות קפיצה וכאלה!
32. Watership Down, by Richard Adams
בגיל חד ספרתי כלשהו הביאו לנו מומחה לחומרי חבלה שהסביר לנו שספרים תמימים יכולים להכיל פצצות אמיתיות. הדוגמא שלו היתה גבעת ווטרשיפ. רק בתיכון העזתי לפתוח את הספר. הוא היה שווה את זה ואפילו לא התפוצץ.
33. Dragonflight, by Anne McCaffrey
אין ולו סצינה אחת שאני יכולה להצביע עליה בספר הזה שאני אוהבת פחות מאחרות. הוא ספר הטיפשעשרה המושלם מבחינתי.
34. The Moon Is A Harsh Mistress, by Robert Heinlein
הספר שריתק אותי כל כך עד שקראתי אותו בעמידה (!) באוטובוס (!!) נוסע (!!!). אחר כך הקאתי את נשמתי אבל זו לא היתה אשמת היינליין.
35. A Canticle For Leibowitz, by Walter M. Miller
או! או! הספר שבזכותו הכרתי את קני! כי הייתי צריכה לכתוב מאמר על נרניה ל"בלי פאניקה" ובגלל השרשור הזה החלטתי לדבר עם קני לקבלת ייעוץ נוצרי. והוא גם מגניב.
36. The Time Machine, by H.G. Wells
אני משערת שאיפושהו היה צריך להכנס איזה וולס, אפילו שמלחמת העולמות שלו מד"בי וטוב יותר. מצד שני במכונת הזמן יש סרטנים ענקיים.
37. 20,000 Leagues Under The Sea, by Jules Verne
הספר הזה משעמם שלא להאמין. הוא לא מה שאתם זוכרים ממנו! יש בו פרק שלם של תיאורי דגים! ומכונות! ושיחות לא הגיוניות ודמויות לא אמינות! וגילינו את זה רק השנה כשהקראנו אותו לגדול שלנו. עד לאותו רגע זכרתי שזה אחלה ספר.
38. Flowers For Algernon, by Daniel Keys
זה לא באמת ספר. זו נובלה, והיא מצוינת. עד היום כשאני קוראת אותה אני בוכה בסוף.
39. The War Of The Worlds, by H.G. Wells
נו, אמרתי לכם. וגם יש פה חיידקים שזה הכי סבבה בעולם.
40. The Chronicles Of Amber, by Roger Zelazny
או, מהספרים השווים שיצא לי לקרוא (קראתי את כל העשיריה), עם רעיונות מגניבים, והבנזוג פשוט לא אוהב אותם! הוא חושב שהם משעממים, נדושים, חוזרים על עצמם, ובכלל הוא לא המשיך מעבר לספר השני. מה אני אמורה לעשות עם זה?
41. The Belgariad, by David Eddings
קראתי בחט"ב מתישהו. הספרים שגרמו לי להבין ש"רומח הדרקון" לא כתוב טוב.
42. The Mists Of Avalon, by Marion Zimmer Bradley
לא קראתי.
43. The Mistborn Series, by Brandon Sanderson
לא קראתי.
44. Ringworld, by Larry Niven
לאריניבןלאריניבןלאריניבן! ספר עם רעיון סופר-מקורי, ועם דמויות סופר-שטוחות! רק לאריניבן יכול לעשות את זה טוב. הנה הבקורת המלאה שלי ב"בלי פאניקה".
45. The Left Hand Of Darkness, by Ursula K. LeGuin
ברשימה! ב-ר-ש-י-מ-ה! תפסיקו ללחוץ עלי.
46. The Silmarillion, by J.R.R. Tolkien
אני לא עד כדי כך טולקינאית.
47. The Once And Future King, by T.H. White
לא חושבת שקראתי.
48. Neverwhere, by Neil Gaiman
הסדרה טובה יותר. באמת. הבנאדם הזה צריך לכתוב אאוטליינים לדברים שהם לא הספרים שלו.
49. Childhood's End, by Arthur C. Clarke
ספר מגניב ברמות, עם חייזרים סופר-מדליקים.
50. Contact, by Carl Sagan
אה… ראיתי את הסרט. זה נחשב? פוסטר היתה שם!
51. The Hyperion Cantos, by Dan Simmons
זוכרים את ההתלהבות שלי מ"חולית"? היפריון עשה לי את אותו הדבר. הוא צריך להיות במקום השלישי ברשימה מבחינתי. mind-boggling good.
באיזשהו יומולדת אמא שלי שאלה אותי מה להביא לבנזוג מסטימצקי. על המדף היו "מאדים האדום" ו"היפריון". מבלי להכיר אף אחד משניהם ביקשתי שתביא את היפריון. מהמקרים האלה בהם יש יותר מזל משכל. הרבה יותר מזל.
52. Stardust, by Neil Gaiman
הסרט היה יותר טוב.
53. Cryptonomicon, by Neal Stephenson
לא קראתי.
54. World War Z, by Max Brooks
זומבים וברוקס. שילוב מעולה. חבל שאני שונאת זומבים, אז הייתי צריכה לקרוא את הספר בדילוגים ומדי פעם להתחבא מתחת לשמיכה.
55. The Last Unicorn, by Peter S. Beagle
לא קראתי.
56. The Forever War, by Joe Haldeman
ברשימה.
57. Small Gods, by Terry Pratchett
אה… לא קראתי. אל תהרגו אותי. יש גם דבר כזה "יותר מדי פראצ'ט".
58. The Chronicles Of Thomas Covenant, The Unbeliever, by Stephen R. Donaldson
חסר לי הכרך הראשון. מישהו יכול להשיג לי?
59. The Vorkosigan Saga, by Lois McMaster Bujold
רסיסים של כבוד היה מגניב. השאר פחות.
60. Going Postal, by Terry Pratchett
יותר מדי פראצ'ט.
61. The Mote In God's Eye, by Larry Niven & Jerry Pournelle
על המדף. על המדף.
62. The Sword Of Truth, by Terry Goodkind
אה-הה. ממש.
63. The Road, by Cormac McCarthy
לא קראתי, לא חושבת שספר דכאוני עד כדי כך מתאים לי.
64. Jonathan Strange & Mr Norrell, by Susanna Clarke
על המדף! נלקח מבוג'י. מתישהו אקרא אותו.
65. I Am Legend, by Richard Matheson
ספר ערפדים. לא חיבבתי אותו בכלל בעיקר בגלל אנכרוניזמים קשים. הנה הביקורת המלאה שלי ב"בלי פאניקה".
66. The Riftwar Saga, by Raymond E. Feist
לא זוכרת האם קראתי או לא. מישהו יודע?
67. The Shannara Trilogy, by Terry Brooks
לא קראתי.
68. The Conan The Barbarian Series, by R.E. Howard
יש ספרים? באמת? יש בהן תמונות?
69. The Farseer Trilogy, by Robin Hobb
קיבלתי לאחרונה ממיצי המיתולוגית, מתישהו אגיע אליהם.
70. The Time Traveler's Wife, by Audrey Niffenegger
אווווה…. (שלולית מאוהבת). הנה ביקורת מפורטת יותר, בבלוג זה ממש.
71. The Way Of Kings, by Brandon Sanderson
לא קראתי.
72. A Journey To The Center Of The Earth, by Jules Verne
קראתי לפני המון המון שנים, אהבתי מאד. מאד מפחדת לחזור אליו בשל הנסיון המר עם 20 אלף מייל מתחת למים.
73. The Legend Of Drizzt Series, by R.A. Salvatore
לא קראתי. אני חושבת. בחט"ב קראתי המון דברים שזכרוני הבוגר מכחיש.
74. Old Man's War, by John Scalzi
"לו הייתי היינליין… לה-לה-לה-לה".
75. The Diamond Age, by Neil Stephenson
לא קראתי. אפילו לא נמצא על המדף.
76. Rendezvous With Rama, by Arthur C. Clarke
אמם… כמו כל ספרי קלארק. רעיון מגניב מאד, השלכות חברתיות מאד. סיפור פחות טוב.
77. The Kushiel's Legacy Series, by Jacqueline Carey
לא קראתי.
78. The Dispossessed, by Ursula K. LeGuin
הרשימה… ההיא… שם הוא נמצא.
79. Something Wicked This Way Comes, by Ray Bradbury
לא מכירה.
80. Wicked, by Gregory Maguire
לא קראתי.
81. The Malazan Book Of The Fallen Series, by Steven Erikson
הבנתי שזה מדהים. הבנתי גם שאין סיכוי שהוא יתורגם אי פעם, ולפיכך ככל הנראה לא אקרא. עשרות כרכים עם אלפי עמודים בכל כרך לא עושים לי את זה.
82. The Eyre Affair, by Jasper Fforde
לא קראתי.
83. The Culture Series, by Iain M. Banks
לא קראתי.
84. The Crystal Cave, by Mary Stewart
לא קראתי.
85. Anathem, by Neal Stephenson
לא קראתי (מישהו רואה כאן דפוס חוזר?)
86. The Codex Alera Series, by Jim Butcher
אה.. לא קראתי.
87. The Book Of The New Sun, by Gene Wolfe
או! יש לי אותו על המדף!
88. The Thrawn Trilogy, by Timothy Zahn
לא קראתי.
89. The Outlander Series, by Diana Gabaldan
לא קראתי.
90. The Elric Saga, by Michael Moorcock
אווו! מורקוק. אני מתפלאת שהוא לא גבוה יותר ברשימה. מצד שני, אני אחת הפסיכיות שחושבת שכל דבר שהוא אי פעם הדפיס, כולל רשימות המכולת שלו, ראויות להוגו. הנה הבקורת המלאה שלי ב"בלי פאניקה".
91. The Illustrated Man, by Ray Bradbury
לא קראתי, אבל מסיבה טובה – לא ידעתי שהוא קיים עד לרגע זה.
92. Sunshine, by Robin McKinley
אה… מה זה?
93. A Fire Upon The Deep, by Vernor Vinge
נמצא על המדף. הבנזוג התלהב מאד עד שנשבר לו. טרם הגעתי אליו.
94. The Caves Of Steel, by Isaac Asimov
אסימוב! אסימוב! אסימוב!
95. The Mars Trilogy, by Kim Stanley Robinson
קראתי רק את מאדים האדום. הוא איום ונורא, חסר השראה, דמויות אולטרא-שטוחות, סיפור סופר-משעמם.
96. Lucifer's Hammer, by Larry Niven & Jerry Pournelle
(דמיינו לב עם המון נצנצים ברקע)
97. Doomsday Book, by Connie Willis
מדע בדיוני! קוני ויליס! דבר! איך לא אוכל לאהוב את הספר?
98. Perdido Street Station, by China Mieville
הוא אנטישמי! וחוצמזה, הוא לא תורגם לעברית.
99. The Xanth Series, by Piers Anthony
לא קראתי.
100. The Space Trilogy, by C.S. Lewis
אר יו פאקינג קידינג מי? *זה* מה שנכנס לכאן? מה קרה לנרניה? אתם יודעים, הסדרה הזניחה הזו שהקימה את הפנטסיה כמו שאנחנו מכירים אותה? אמריקאים, אתם טפשים.
ו-ל-ס-י-כ-ו-ם:
- רשימות סיכום זה אידיוטי. חסרים כאן המון ספרים מנערי-עולמות.
- רשימות סיכום זה אידיוטי כי ספרים פופולרים דוחקים את המקומות המגיעים לספרים פחות פופולרים ויותר מיוחדים.
- ממש כיף לצחוק על אמריקאים. בואו נעשה את זה שוב בקרוב!
Posted by דידי חנוך on אוגוסט 12, 2011 at 11:09 pm
10. "יותר מדי גיימנים"? כמה הוא כתב כבר? בהתחשב בכך שאת לא קוראת קומיקס? לא כל כך הרבה.
14. הוא על המדף שלך… באנגלית, נכון? אני גם תוהה כמה הוא קריא כיום, בהתחשב בכך שהטכנולוגיה נראית מגוחכת.
41. מגלה לך סוד: גם הבלגריאדה לא עד כדי כך כתובה טוב. היא… בסדר, כזה.
45. לא נפסיק ללחוץ.
47. ספר נפלא. חבל שהוא כל כך משעמם.
48. הסדרה לא טובה יותר בשום צורה.
50. הסרט נורא. הספר לא רע.
52. הסרט ה-ר-ב-ה פחות טוב.
55. את צריכה יותר פיטר ביגל בחיים שלך.
57. מה הטעם בלקרוא "יותר מדי" אם את לא קוראת את ההכי טוב של סופר מסוים?
64. עוד ספר כתוב נפלא ששעמם לי את הצורה.
68. יש ספרים. בעיקר המון סיפורים. ה-מון. יש גם קומיקסים. בהם יש תמונות.
77. אני חושב שתאהבי את קושיאל. אם הספרים לא היו כאלה מסיביים, היו יוצאים לאור בארץ מזמן.
78. טוב, זה כבר לא לעניין. את חייבת לקרוא אורסולה לה גווין כלשהו.
82. יש סיכוי סביר שתאהבי את פרשת ג'יין אייר. למעשה, סיכוי יותר מסביר.
95. את לא יודעת שום דבר.
98. הוא! לא! אנטישמי!
Posted by אלודאה on אוגוסט 12, 2011 at 11:23 pm
דידי הגיב לי בבלוג! אומג! אני הולכת לקפץ לנופף על עצמי בצורה חסרת פרופורציה…
"יותר מדי גיימנים" – זה מה שקורה כשאתה קורא ברצף את לעולם לא עולם, אבק כוכבים, ועוד איזה שניים. הוא פשוט מעייף.
פראצ'ט – בגיל 15 קניתי (במשקל, פחות או יותר) את כל הפראצ'טים שיצאו עד לאותו רגע, עברית + אנגלית. גמרתי את כולם בשבוע וקצת. מאז לא נגעתי בספרים שלו יותר.
אורסולה – אני יודעת! אני יודעת… ואהוד לא מפסיק להציק לי עם זה גם כן.
אמם… פרטני עכשיו –
נוירומנסר – אשכרה הקמת אותי ממרבצי הנוח כדי לוודא שמה שיש לנו הוא בעברית. הסיכוי שאקרא אותו באנגלית הוא נמוך עד בלתי קיים בדיוק מהסיבות שציינת.
קונאן הברברי – אני מעריכה אותך פחות רק כי אתה יודע את זה.
אם קושיאל יצא לאור בעברית – אקרא. אם לא – אני לא מתאמצת על ספרים שהם לא אולטרא-טובים.
מאדים האדום הוא ספר גרוע! אתה לא מבין כלום.
הוא אנטישמי ועוד איך! אחרת הוא היה כותב בעברית כמו כל הסופרים הטובים! מה יש, מה שטוב לטשרניחובסקי לא טוב לצ'יינה?
(הבנזוג טוען ש-sunshine נמצא על המדף איפושהו. אני באמת צריכה לסדר את הספריה שלנו כבר).
Posted by דידי חנוך on אוגוסט 13, 2011 at 12:44 am
תקראי את Small Gods. הוא הספר הכי טוב של פראצ'ט. הוא כמעט נכנס לי לעשיריה. יש מצב שאם אני כותב את העשיריה שלי הרגע הוא כן נכנס. עצם הדיון הזה כנראה הולך לגרום לי לקרוא אותו שוב. ויש לי ספרים לקרוא! הקינדל שלי מלא!
קונאן זה קלאסיקה. קלאסיקה לגיטימית. וחשובה. ביחד עם לייבר ולאבקראפט, הסיפורים של הווארד ב-Weird Tales הניחו את היסודות להרבה ממה שטוב בפנטסיה ובאימה כאחד. האם הסיפורים התיישנו? כן. האם הסרט עם חאל דרוגו יהיה גרוע? כנראה. אבל החשיבות קיימת ובלתי מעורערת.
מאדים האדום הוא ספר טוב. ומעבר לכך, כטרילוגיה, זאת טרילוגיה חשובה. אבל זה בסדר. אני רגיל לדיעה הזאת. התרגומים היו יכולים להיות טובים יותר, וערוכים טוב יותר, וזה היה משפיע. ואני לוקח על זה אחריות, כי כשלים כאלה מהדהדים יותר בספרים ארוכים ומורכבים. אני מתנחם בכך שהספרים מכרו טוב יותר מרוב הספרים של אופוס באותה התקופה, ובערימת הפרסים שלהם.
בנוגע לצ'יינה: פחחח.
Posted by אלודאה on אוגוסט 13, 2011 at 12:59 am
טוב, טוב, אני אקרא. בסדר. אבל אם הוא לא יהיה סופר-מבריק אני אאשים אותך בפרהסיה! עכשיו השאלה היא מאיפה אני משיגה אותו. יש סיכוי שהוא מתחבא לנו על המדף איפושהו.
קונאן זו לא קלאסיקה לגיטימית יותר מאשר טרזן (ושניהם יכולים להיות מגולמים על ידי קאל דרוגו באותה הצלחה, ד"א). בשני המקרים אין ממש סיבה להכניס אותם לרשימת מאה הספרים הטובים במד"ב ובפנטסיה. בייחוד כאשר ספרים זניחים כמו האריה, המכשפה וארון הבגדים, התלת-רגליים או עליסה בארץ הפלאות נשארו בחוץ.
מאדים האדום הוא ספר גרוע. זה לא קשור לאיכות התרגום שלו. זה קשור לעובדה שהגיבורים שלו מעצבנים וחסרי תוחלת, שהסיפור כולו רעוע, וחוץ מאשר החלק שבו מעלית החלל מתרסקת על מאדים – אין ולו נקודת ענין אחת לאורך כל הספר הזה. כן, הוא מעלה סוגיות אקולוגיות חשובות. כן, הוא מדבר על המשמעות של הארצה ומנסה לנבא את הקונפליקט הפוליטי שיקרה אם וכאשר נגיע למצב הזה. אבל את כל אלה אפשר לעשות במאמר אחד של 2000 מילה, אין באמת סיבה לכתוב ספר שלם בשביל זה.
ופחחחח אתה בעצמך.
Posted by kenny 66 on אוגוסט 12, 2011 at 11:22 pm
הבעיה עם טעם ההמון, כמאמר הפתגם, היא שהוא כה המוני. אני לא מצליח לחשוב על רשימה כלשהי שבה אדמס וקארד, עם כל הערכתי להם, יכולים להיות ממוקמים מעל "חולית", שלא לדבר על שבעים ומשהו מקומות מעל "המנושל" (תקראי אותו כבר). אולי אם מחזיקים אותה הפוך.
אני הולך להעמיד את עצמי בקו האש של הרבה אנשים ולומר שאני מאוד מעריך את "שר הטבעות" ומכיר בחשיבות שלו, אבל בפעמיים שקראתי אותו הוא שיעמם אותי באופן יסודי. ואני חושב שאני מכיר לפחות מישהי אחת שתסכים אתי.
Posted by אלודאה on אוגוסט 12, 2011 at 11:24 pm
אני מקבלת את זכותך לדעתך, רק מציינת שאתה טיפש (ע"ע גרבר).
(אבל לגמרי מסכימה לגבי חולית, וכנראה שאסכים גם לגבי המנושל).
Posted by kenny 66 on אוגוסט 12, 2011 at 11:29 pm
גרבר? את מביאה כדוגמה את גרבר? הספר עם הגיבור הכי זחוח בכל הזמנים? הספר שיש בו יותר הטפה מאשר בברית החדשה? לכי תקראי כבר את "צד שמאל של החושך" ואת "המנושל" וגם את "נוירומנסר" כדי לקבל קצת חוש מידה.
Posted by אלודאה on אוגוסט 13, 2011 at 12:41 am
זחוח? זחוח?
תמשיך כך ולא תהיה אח הקולה שלי. בעצם, מה אני מדברת? אתה לא שותה קולה!
Posted by גרומיט on אוגוסט 13, 2011 at 8:19 pm
9. עולם חדש מופלא הוא הספר אחד הספרים שזוכים לההערכה הכי פחות מוצדקת. מגיע לו קרדיט על ההשפעה האדירה שהייתה לו, ופה ושם גם על הרעיונות, אבל הפרוזה שלו פשוט איומה, מלאה קלישאות, ושוב איומה. קראתי אותו שלוש פעמים בגילאים שונים, פשוט כי רציתי לתת לו עוד צ'אנס. לא עזר.
14. את נוירומנסר אין לך שום טעם לנסות לקרוא בעברית. על דברים פחות חמורים ממה שעולל לו התרגום צב עומד להיכנס לכלא.
45. תקראי כבר את "צד שמאל של החושך". נו!!!
55. תקראי כבר את "החדקרן האחרון". נו!!!
56. תקראי כבר את "מלחמה לנצח". נו!!!
64. תקראי כבר את "ג'ונתן סטריינג' ומר נורל". נו!!!
78. תקראי כבר את "המנושל". נו!!!
80. אבל את "מרשעת" את לא באמת צריכה לקרוא. המחזמר מצוין. הספר? נו…
82. "פרשת ג'יין אייר" חמוד ומלא רפרנסים ספרותיים מלבבים. כדאי לקרוא, אבל לא "נו".
98. ותחנת רחוב פרדידו ספר מצוין – חבל רק שהסופר אנטי-ישראלי מטומטם. אם את רוצה, יש לי עותק בלועזית.
Posted by אלודאה on אוגוסט 13, 2011 at 10:43 pm
עולם חדש מופלא הוא אחלה ספר, ומבחינתי החזיק גם בקריאה שניה לפני אי-אלו שנים.
לגבי כל ה"נו" – בסדר! הכל ברשימה! זו לא אשמתי שיש כל מיני דברים באמצע שנדחפים!
ו… המם… צ'יינה לא עד כדי כך מושך אותי. יש ערימת "נו" לפניו.
Posted by מאה ספרים « Lexi Toxon on אוגוסט 16, 2011 at 11:30 pm
[…] היא רשימת מאה ספרי המדע הבדיוני והפנסטיה הטובים. ואז האצה, המלאך האפל וגל הביעו את דעתם על הרשימה. חשבתי להביע גם […]
Posted by ספרים ורשימות 2 « משכתבת את החיים on מאי 22, 2012 at 6:51 pm
[…] לרשומה הזו, ונזכרתי שמזמן הייתי צריכה לעדכן במה שהשלמתי מאז […]