פרק שניים-עשר, או – ווש!

זה הדבר הראשון ששמענו כשהגענו בהסעה המאורגנת (והחינמית!) לתערוכה. הגורם ל"ווש" היה מטוס קטן שפתח את התצוגה האווירית בלה-בורז'ה. התחביב של הטייס, כך נראה, הוא לכבות את המנועים שלו, להזדקר, לצלול כלפי הקרקע ורגע לפני שהוא הופך לפטריה מעשנת, להפעיל את המנועים מחדש.

בניגוד לפעם הקודמת היום לא היינו צריכים לחפש את האוטובוס המתאים או לנדוד ברחבי הפרבר הסרוח שמפריע לאנשים טובי לב להגיע מתחנת הרכבת לשדה התעופה. התוצאה המיידית היא שלא היה לנו זמן ללכת לאיבוד ולקנות קרואסונים. התוצאה המיידית של התוצאה המיידית היתה שהושבתי את כל המשפחה לאכול.

אני יודעת שרוב הימים שלנו נשמעים כמו אוכל-אוכל-אוכל וקצת פעילות תרבותית בין לבין, אבל צריך לזכור שילדים בני שבע וחצי ושלוש וחצי אינם בעלי סבלנות רבה, וכשהם רעבים הם הופכים לעדר (כן, שני ילדים יכולים ליצור עדר!) עצום וחסר רחמים עד שמזריקים להם פחמימות. גם אמא שלהם כזו.

תוך כדי האוכל התברר לנו שאנחנו מהצד הלא-נכון של הבנין, שכן כל המטוסים ניסו להתרסק מעבר למה שחסם לנו את שדה הראיה. חיש-קל אצה-רצה משפחת האצה דרך בנין מלא במטוסים קטנים, דגמי טילים, עוד כמה מטוסים והמון מנועים מגניבים, אל עברו השני של הבנין. שם חיכה לנו בסבלנות מטוס קרב חדיש ומחודש, שבמקום לעשות ווש פשוט עשה וווווש מאד חזק, וגם תעלולים משונים מאד, שלמיטב הבנתי הפיזיקה הידועה לנו היום לא תומכת בהם.

שליחת הבנזוג לסיור המקדים התגלתה כרעיון לא-רע בכלל, שכן הוא נטל את ההובלה ובאומץ רב ניווט אותנו בינות לתצוגות מטוסים זערוריים (כאלה שנכנסים לאוטו שלנו, כשיש אנשים בפנים) ומטוסים זערוריים פחות (כאלה שאפשר להכניס לתוכם כביש דו מסלולי, שתי משאיות, ועוד נשאר מקום לגלידה). המטוסים עצמם מלווים באנשי חיל האוויר, כל אחד במדיו-הוא, וכולם נראים נחמדים ושמחים לעזור.

התחלנו מהבנין הישראלי, בשם הפטריוטיות, כי פטריוטיות בחו"ל זה חשוב. שידעו האנטישמים האלה ש"אלביט" היא משלנו. היתה להם תצוגה של ההרמס שלוותה בשחקנים חיים, מגניב ביותר. הבנזוג תמלל לגדול הכל, הקטנה התלוננה שכרגיל היא לא רואה כלום מהמנשא, ולפיכך הורדה למטה כדי שתוכל להמשיך לא לראות כלום אבל לפחות זה לא יהיה בגללי.

מהבנין הישראלי דגמנו את תערוכת תעשיה אווירית, טילי החץ והמזל"טים שמיוצרים אצלנו. בלטו בחסרונם לוויני עמוס. כדי להתגבר על האכזבה הוחלט ברוב קולות (שלי ושל הגדול) להכנס לסימולטור טיסה. כזה שמנענע אותך מצד לצד ולא קשור בכלל לטיסה אמיתית.

והלאה, לארצות הניכר. נכנסנו למסוק צ'יינוק וקיבלנו הסבר אישי מאיש הצוות על מבנה תא הטייס וסוגי הבקרות העומדות לרשות הנוהגים במטוס. הוא נראה שמח כמונו לפגוש אנשים שדוברים שפה שונה מצרפתית. התורים, כרגיל, היו ארוכים להפליא ולפיכך במקום לנסות להכנס לעוד מטוס אכלנו גלידה. המארחים המתחשבים שלנו סידרו לנו תצוגה מגניבה בדיוק לזמן הגלידה. הקריינים החלו במילים "כל טייס כאן היה מת להטיס את המטוס הזה", ולאוויר שוגר ספיטפייר. כן, כזה שמנצח מלחמות עולם בזמנו הפנוי. פעם ראשונה שאני רואה מטוס כזה באוויר, והיה מגניב. גם מרגש, אבל בעיקר מגניב. תהיתי איזה מטוס היו מראים לנו אילו מדינות הציר היו מנצחות במלחה"ע השניה, אבל הגלידה היתה טעימה מכדי לשקוע בהירהורי היסטוריה מדכאים, ולפיכך המשכנו בסיבוב. והמשכנו, והמשכנו, עד שנעלו לנו את התערוכה והיינו צריכים לחזור הביתה.

זוכרים שאמרתי שלא נורא שפיספסנו חלק ממוזאון התעופה והחלל כי אנחנו מתכננים לחזור? אז זהו, שהיו כל כך הרבה דברים לראות שלא הספקנו לחזור אליו. לא רק זה, אפילו לא הספקנו לעשות את כל הדברים המגניבים שיש בלה-בורז'ה, כמו להכנס למטוס החלל, או למטוס שיוצר אפס כבידה, או להתגבר על התורים ובכל זאת להכנס ליותר ממסוק אחד. אין ברירה, נאלץ להקריב את עצמנו ולחזור למקום הכי מגניב בעולם (ברגע זה, לפחות).

הסלון האווירי מהאוויר

ולפינה המשובחת – דברים שאכלנו היום!

הקטנה חיסלה את כל החמאה, בכפית, וגם את כל הגבינה שלי. השאר אכלו טוסט. בלה-בורז'ה נאכל סלט פירות (עדיין טרי!), אורז עם בקר בקופסא מוכנה, שני מאפינים עם שוקולד, הרבה מים, גלידת בן וג'ריס שוקולד וגלידת בן וג'ריס בצק עוגיות וזהו.

כן, הצלחנו לא לאכול כלום במשך כל היום! אני ממש גאה בנו. אבל בדרך הביתה כבר כולם בכו שהם רעבים (בייחוד אני) ולפיכך עצרנו בסופר המקומי (פעם ראשונה שאנחנו מספיקים להגיע לפני הסגירה) והצטיידנו באוכל. לפני ארוחת ערב תידלקנו בפרינגלז, ולארוחת ערב אכלנו פסטה-ביסלי-גריל-בצבעים ברוטב עגבניות וקרם-פרש, שימורי אננס (הפרי הלא-טרי הראשון היום), ונדגמו פירורי רוקפור שהעלו עובש במקרר ובכלל לא שייכים לנו אלא לבעל הדירה, אבל היו כל כך טעימים שהוחלט לחסל אותם לאלתר.

4 responses to this post.

1. עכשיו השאלה ששמרתי כבר יותר משבוע: האם ראיתם את הדבר הזה?

להגיב

2. […] בו דברים מעניינים. עם זאת מבחינת תעופה (לא מבחינת חלל), המוזיאון בלה-בורז'ה עדיף. הוא מכיל יותר מוצגים ומאורגן בצורה טובה יותר מבחינת […]